BLOGGER'DA İLETİŞİM FORMU EKLEMEKMerhaba arkadaşlar. Sizlere bugün kü blogger dersin de Google Documents ile nasıl iletişim formu yapılır bundan bahsetmeye çalışacağım. Siz de biliyorsunuz ki sitemize gelen ziyaretçiler bizimle iletişime geçmek isteyebilirler. Kafalarında olan soru işaretlerini sormak ya da herhangi bir bilgi almak için iletişimde bulunmak isteyebilirler. İnternet de arama yaptığınız zaman bir çok ücretsiz iletişim formu ile karşılacaksınızdır. Ama bunlara ben açıkçası çık fazla güvenmiyorum. Onun için daha güvenilir olan Google'ın bir servisi olan Documentsi kullanmak daha mantıklı geliyor. İlk olarak Google dokümanlar ana sayfasına ulaşıyoruz. Daha sonra "OLUŞTUR" sekmesine tıklıyoruz ve açılan alt sekmelerden "FORM" sekmesine tıklıyoruz.
Bu işlemi buraya kadar yaptıktan sonra karşımıza oluşturacağımız iletişim formugeliyor. Bu kısımda iletişim formumuz da hangi kısımlar olsun istiyorsak bu kısımları oluşturuyoruz.İlk olarak "Adı ve Soyadı" kısmını oluşturuyoruz ve "Tamamlandı" butonuna tıklayarak iletişim formunda ilk kısmı oluşturmuş oluyoruz.Tamamlandı butonuna tıkladıktan sonra artık "Adı ve Soyadı" kısmı hazır daha sonra "Düzenle" butonuna tıklayarak ikinci kısımı oluşturuyoruz.Bu şekilde ne kadar alan oluşturmak istiyorsak hepsini oluşturuyoruz. Sıra geldi bu dokümanı kaydetmeye. Bu yaptığımız işlemlerle kendimize güzel bir iletişim formu hazırlamış olduk. Resimde görüldüğü gibi formun hemen sağ üst köşesine yer alan "Diğer Eylemler" sekmesi altında bulunan sekmeye tıklıyoruz ve bize sistem bir ifframe kodu veriyor. Bu kodu kopyaladıktan sonra "İletişim" adlı bir sayfa oluşturup HTML kısmına yapıştırıyoruz.Bu şekilde artık iletişim formumuz son görüntüsünü alıyor.Son olarak sizin iletişim formundan haberdar olmak için sürekli bu forma bakmanız gerekiyor. Bu işlemi sürekli yapmamak için "Araçlar" sekmesine tıklayarak "Bildirim Kuralları" kısmını aşağıdaki gibi ayarlamanız yeterli olacaktır. Bu şekilde her değişiklikten anında haberdar olabilirsiniz.Hepinize kolay gelsin. İyi bloglamalar...