Vatandaşın yeni kabusu, 850'li hatlarla sigorta satan şirketler oldu.
Bankaların tüketici kredisi verirken zorunlu tuttuğu 'hayat ya da ferdi kaza sigortası'ndan bıkan vatandaşın peşine şimdi de 0850'li hatlardan arayan şirketler düştü.
Son bir yıldır 850'li hatlardan ferdi kaza sigortası yapmak için arayan şirketler türemeye başladı. Bu tür şirketler bankalardan edindikleri listelerle önce kişileri arıyor. Vatandaş sigorta yapmayı kabul ettiğinde de işkence başlıyor.
MÜŞTERİYİ PİŞMAN EDİYORLAR
Şirket, 'kümesteki müşteriyi' telefonla sürekli arıyor. Yeni ürünlerini pazarlamak için yıldırma taktiği uyguluyor. Buna diğer sigorta şirketleri de katılıyor. Üstelik, telefonla anlatılan teminatlarla poliçedekiler birbirini tutmuyor. Bunu fark eden vatandaş, sigortadan vazgeçmek isterse 900 lira ceza kesiliyor. 850'li numaralı bir şirketten sigorta yaptıran Mehmet Tereci, bu tür olayların son örneklerinden.
Sıkıntısını Başbakanlık'a da ileten Tereci, "Şirketler, beni sürekli 850'li hatlardan arayarak, ferdi kaza sigortası için 299 lira ödemem gerektiğini söylüyor. Bunu ödemeyeceğimi ve sigortayı keseceğimi söylediğimde de bu kez 900 TL cayma parası istiyorlar. Her ay 10 kere arayıp adeta tehdit ediyorlar" diyor. Arayanların hepsinin aynı firma olmadığını söyleyen Tereci, "Psikolojim bozuldu" dedi.
LİSTEYİ BANKALAR VERİYOR
Sigorta acenteleri derneği TÜSİAR'ın kurucu Başkanı Neşe Demirağ da, buna benzer yöntemlerle vatandaşların dolandırıldığını söyledi. Bu tür 850'li numaraların güvenilir olmadığını belirten Demirağ, "Bu şirketlerin birçoğunun arkasında bankalar olabilir.
Daha önce kendileri sigorta satıyordu. Şikâyetler ayyuka çıkınca devreye bunları soktular. Sigortası olan ya da hesabı olan kişilerin bilgilerini de bu şirketlere aktardılar" diye konuştu.
HAZİNE'YE ŞİKAYET GİTTİ
Demirağ, onayları olmadan poliçe gönderilen ya da poliçe gönderilmeden hesaplarından para çekilen binlerce insan olduğunu belirterek "Biz 4 yıldır Hazine'ye tüketici şikâyetlerini götürmekten yıldık. Bu sorun daha da büyüyecek" dedi.
Sektörde cezaların caydırıcı olmadığını da vurgulayan Demirağ, şöyle konuştu: "Biz ihbar ediyoruz. Büyük bankalara bile ya ceza vermiyorlar ya da 20 bin TL gibi çerez parası kesiyorlar. Yani yaptırımlar yetersiz."
Bankaların tüketici kredisi verirken zorunlu tuttuğu 'hayat ya da ferdi kaza sigortası'ndan bıkan vatandaşın peşine şimdi de 0850'li hatlardan arayan şirketler düştü.
Son bir yıldır 850'li hatlardan ferdi kaza sigortası yapmak için arayan şirketler türemeye başladı. Bu tür şirketler bankalardan edindikleri listelerle önce kişileri arıyor. Vatandaş sigorta yapmayı kabul ettiğinde de işkence başlıyor.
MÜŞTERİYİ PİŞMAN EDİYORLAR
Şirket, 'kümesteki müşteriyi' telefonla sürekli arıyor. Yeni ürünlerini pazarlamak için yıldırma taktiği uyguluyor. Buna diğer sigorta şirketleri de katılıyor. Üstelik, telefonla anlatılan teminatlarla poliçedekiler birbirini tutmuyor. Bunu fark eden vatandaş, sigortadan vazgeçmek isterse 900 lira ceza kesiliyor. 850'li numaralı bir şirketten sigorta yaptıran Mehmet Tereci, bu tür olayların son örneklerinden.
Sıkıntısını Başbakanlık'a da ileten Tereci, "Şirketler, beni sürekli 850'li hatlardan arayarak, ferdi kaza sigortası için 299 lira ödemem gerektiğini söylüyor. Bunu ödemeyeceğimi ve sigortayı keseceğimi söylediğimde de bu kez 900 TL cayma parası istiyorlar. Her ay 10 kere arayıp adeta tehdit ediyorlar" diyor. Arayanların hepsinin aynı firma olmadığını söyleyen Tereci, "Psikolojim bozuldu" dedi.
LİSTEYİ BANKALAR VERİYOR
Sigorta acenteleri derneği TÜSİAR'ın kurucu Başkanı Neşe Demirağ da, buna benzer yöntemlerle vatandaşların dolandırıldığını söyledi. Bu tür 850'li numaraların güvenilir olmadığını belirten Demirağ, "Bu şirketlerin birçoğunun arkasında bankalar olabilir.
Daha önce kendileri sigorta satıyordu. Şikâyetler ayyuka çıkınca devreye bunları soktular. Sigortası olan ya da hesabı olan kişilerin bilgilerini de bu şirketlere aktardılar" diye konuştu.
HAZİNE'YE ŞİKAYET GİTTİ
Demirağ, onayları olmadan poliçe gönderilen ya da poliçe gönderilmeden hesaplarından para çekilen binlerce insan olduğunu belirterek "Biz 4 yıldır Hazine'ye tüketici şikâyetlerini götürmekten yıldık. Bu sorun daha da büyüyecek" dedi.
Sektörde cezaların caydırıcı olmadığını da vurgulayan Demirağ, şöyle konuştu: "Biz ihbar ediyoruz. Büyük bankalara bile ya ceza vermiyorlar ya da 20 bin TL gibi çerez parası kesiyorlar. Yani yaptırımlar yetersiz."
0Awesome Comments!