Açık Öğretim Lisesine Kimler Kayıt Olabilir? Gerekli Şartlar Nelerdir?

Bu yazımızda Açık Öğretim Lisesine gitmek isteyenler için bilgilendirme yazısı paylaşacağız.

Açık Öğretim Lisesine kimler kayıt olabilir?

Lise mezunu olmak isteyenler için dışardan okuma imkanı sunan açık öğretim lisesine kimler hangi belgeler ile kayıt olabilir öncelikle bu sorunun yanıtını verelim.

İşte İstenen Belgeler / Şartlar...

  • İlköğretim okulu/ortaokul mezunu olanlar.
  • Genel lise ve meslek liselerini bitirmeden ayrılanlar.
  • Astsubay hazırlama okulları, askeri ve polis okulları, anadolu öğretmen liseleri, sağlık meslek liseleri, anadolu güzel sanatlar liseleri, spor liseleri, sosyal bilimler liseleri, askeri liseler, anadolu lisesi türü okulların fen liseleri alanı programı uygulayan liselerden ayrılanlar, resmî ve özel anadolu liseleri, yabancı dil ağırlıklı liseler, sağlık meslek liseleri ve fen liselerinden ayrılanlar.
  • Özellikle Düz liselerde belirli sınıflarda derslerin zor gelmesi ve ergenlik çağında ki gençlerimizin okumaya karşı istek duymamalarından dolayı, tastikname alan öğrenci sayısı oldukça fazladır. Açık öğretim lisesi sadece sınavlara hazırlanarak lise diplomanızın sizlere kariyer sahibi olma yolunda bir kapı açtığını unutmamak gerekir.

Açık liseye kayıt olurken yaş sınırı varmı?
Yaş gibi bir sorun bulunmuyor, Fakat yukarıda da belirtildiği gibi kişilerin en az orta öğretim mezunu olması gerekiyor.